Sparetips

Har du kunder i hele verden? Skaf kunder med international telemarketing

Er du en dansk virksomhed der udover kunder på hjemmemarkedet  også driver virksomhed internationalt? Ønsker du at tiltrække så mange nye internationale kunder som overhovedet muligt? Hvis svaret er ja, så burde din virksomhed absolut overveje at tage international telemarketing i brug. Der er nemlig rigtig meget der taler for at vælge denne løsning som marketingsstrategi. Mange undersøgelser viser nemlig, at telemarketing er en uhyre effektiv måde at tiltrække nye kunder på.

Din virksomhed benytter sig allerede af telemarketing på hjemmemarkedet

Hvis din virksomhed allerede benytter sig af telemarketing på hjemmemarkedet, så er du sikkert udmærket klar over hvor mange nye kunder dette rent faktisk genererer. Hvorfor så ikke sprede nettet til de helt store internationale farvande med international telemarketing? Det kræver nemlig stort set ikke anden opsætning end jeres eksisterende telemarketing. Det eneste der nemlig typisk vil kræves er, at man hyrer nogle ansatte der taler jeres tiltænkte markeds lokalsprog til at håndtere virksomhedens international telemarketing – og ofte vil engelsk være mere end tilstrækkeligt til at kunne navigere de internationale farvande.

International telemarketing er en omkostningsvenlig strategi

Ved at vælge telemarketing som en af din virksomheds internationale markedsføringsstrategier, så vælger du også en særdeles omkostningseffektiv måde at nå ud til potentielle kunder på. Der kræves jo i virkeligheden ikke andet end en telefonforbindelse og nogle ansatte til at håndtere opkaldene. Der findes dog også en anden mulighed. For at gøre det hele endnu nemmere, så findes der endda en hel del telemarketingsselskaber der kan klare jobbet på din virksomheds vegne. Ved at outsource international telemarketing, så får du nu i forvejen trænet personale til at varetage opkaldene, samtidigt med at du fuldstændigt slipper for omkostningerne forbundet med opsætningen af et callcenter.

International telemarketing virker nemlig

International telemarketing er et marked i stor vækst herhjemme, og har vist sig at være en særdeles god måde b.la. at tiltrække nye kunder på. Netop fordi der er tale om internationale kunder, så er der jo en forholdsvis god chance for at vedkommende ikke kender til din virksomhed. International telemarketing tillader også en dansk virksomhed, at tage kontakt til langt flere potentielle kunder i udlandet; og dette vil i ni ud af ti tilfælde kunne lande et stort antal nye kunder.

International telemarketing giver virksomheden målbare resultater

Ved at vælge international telemarketing, så vil din virksomhed på en langt mere effektiv måde kunne overvåge og analysere de konkrete resultater af jeres internationale markedsføring. Dette vil gøre det langt nemmere at vide på hvilke områder man gør det godt, og ikke mindst på hvilke områder man kan gøre det bedre. Måske opdager man, at potentielle kunder reagerer mere positivt på visse strategier end andre, og man kan nu løbende justere virksomhedens internationale markedsføringsplan. International telemarketing giver en virksomhed et så stort antal fordele , så længe man sørger for at gøre det ordentligt. Dette kræver naturligvis planlægning og en masse tålmodighed, så man må endelig ikke give op alt for tidligt. Undersøgelser viser nemlig, at konsekvens i kombination med udholdenhed giver pote i langt de fleste tilfælde.